Punková modlitba Pussy Riot
Bohorodičko, Panno,
vyžeň Putina,
... Putina vyžeň,
Putina vyžeň.
Černá róba, zlaté nárameníky.
Farníci se všichni plazí, aby se klaněli.
Přelud svobody na nebesích.
Gay pride poslán v okovech na Sibiř.
Hlava KGB, jejich hlavní svatý,
vede demonstranty do vězení s eskortou.
Aby nejsvatějšího neurazily,
ženy musí rodit a milovat.
Do prdele, do prdele, do prdele.
Bohorodičko, Panno,
staň se feministkou,
staň se feministkou,
staň se feministkou,
staň se feministkou.
Církevní chvála prohnilým lídrům,
kříž nesoucí procesí z černých limuzín.
Do školy za tebou přichází kazatel,
utíkej na hodinu a dones mu peníze!
Patriarcha Gunďaj věří v Putina,
lepší by bylo, kdyby ten čubčí syn
věřil v Boha.
Opasek Panny Marie masové
protesty nenahradí,
na demonstracích je Bohorodička s námi.
Převzato z Lidových novin, upraveno.
Ruský originál
(Хор)
Богородица, Дево, Путина прогони
...Путина прогони, Путина прогони
(конец хора)
Черная ряса, золотые погоны
Призрак свободы на небесах
Гей-прайд отправлен в Сибирь в кандалах
Глава КГБ, их главный святой
Ведет протестующих в СИЗО под конвой
Чтобы Святейшего не оскорбить
Женщинам нужно рожать и любить
Срань, срань, срань Господня
Срань, срань, срань Господня
(Хор)
Богородица, Дево, стань феминисткой
Стань феминисткой, феминисткой стань
(конец хора)
Церковная хвала прогнивших воджей
Крестный ход из черных лимузинов
В школу к тебе собирается проповедник
Иди на урок - принеси ему денег!
Патриарх Гундяй верит в Путина
Лучше бы в Бога, сука, верил
Пояс девы не заменит митингов -
На протестах с нами Приснодева Мария!
(Хор)
Богородица, Дево, Путина прогони
Путина прогони, Путина прогони
(конец хора)
(převzato od přátel z FCB)
Je v každém případě pozoruhodné, že v roce 2008 za sex v Přírodovědném muzeu do basy Pussy riot nešly (obscénní dokumentace je zde).
Komentáře
Přehled komentářů
To je fakt sila!!!
"Ruské ministerstvo vnitra iniciativu Svaté Rusi podpořilo. Mluvčí moskevského patriarchátu Dmitrij Smirnov agentuře Interfax řekl, že vznik hlídek je reakcí na "duchovní terorismus", který si v ničem nezadá s terorismem skutečným."
(ČTK - 22.8. 2012 - http://www.ceskenoviny.cz/svet/zpravy/v-moskve-hlidkuji-nabozenske-patroly-brani-kostely-pred-bezverci/831219
Video záznam modlitby
(David daggie Geisler, 16. 8. 2012 8:43)
http://www.youtube.com/watch?v=5bPH7rdeWSE
Punk's Not Dead ... nor Jesus!
Re: Video záznam modlitby
(Ondra G., 16. 8. 2012 13:47)
Klást vedle sebe punk a Ježíše je mi proti srsti kvůli jedné věci. Punk je styl, tedy výběr určitých prostředků. Jsou věci, které punker nosí, účesy, slova, která používá. Taktéž věci a účesy a řeči, které nepoužívá. (To je nutným paradoxem stylu punk: punk je o svobodě, styl naopak předepisuje a omezuje.) Postavit vedle sebe punk a Ježíše vede k otázkám, co by měl nosit a jaká slova používat následovník Ježíše (křesťan), tedy jaký je křesťanský životní styl. Jenže taková věc nutně brání tomu, k čemu nás vybízí Ježíš - brání svobodě a nastoluje principy, jak svobodu dusit (= vyhánět Ducha Páně). Křesťanské životní styly samozřejmě nejsou důsledkem setkání křesťanství a punku, byly tu už mnohem dříve a možná i punk reaguje nejen na dnešní konzumní styl, ale i na styly křesťanské.
Cesta punku není cestou Ježíše, a to ne kvůli výběru slov nebo oblečení, ale prostě proto, že jde o cestu stylu. Jakákoli jiná cesta stylu není cestou Ježíše, a to přesto, že v mnoha - možná většině - církví je určitý "křesťanský styl" (Vzorné dvoudětné rodiny charismatiků, stanou-li se předpisem, dusí stejně, jako početné chudé rodiny katolické nebo vzdělaná nezávislá mládež evangelická). Tím nechci říct, že křesťan nemůže mít styl. Může ho mít, ale musí jít za Ježíšem, ať už je to v souladu s jeho stylem, nebo proti němu. A potřebuje chápat, že jiný křesťan může mít i jiný styl.
Re: Punk a Ježíš
(David daggie Geisler, 16. 8. 2012 15:58)
Milý bratře Ondro, omlouvám se, ale musím vám oponovat. Punk není styl ve smyslu móního stylu - punk je subkultura. Punk je protestem proti konzumnímu životnímu stylu a vůči konformitě s establishmentem. V 80. letech jsem i já takto protestoval. V podstatě bylo jedno, jestli protestuje londýnský punker proti totalitě konzervativní "železné lady" Thatcherové nebo proti totalitě konzervativní komunistické nomenklatury v Praze či na Moravě. Důležitým momentem byla možnost "zvednout hlas". Je zajímavé, že se tehdy na jednom festivalu se spolu setkali punkeři, alternatovní rockeři i milovníci zakázaných písničkářů ...a respektovali se.
Dnes tohle zažívám znovu. Dorostla totiž nová generace - generace našich dětí. Málem jsme jim nestihli ty "punkové ideály" i slovo Kristovo předat. Tak rychle je začala "šrotovat" konzumní společnost (vč. konzumně zaměřených církví). :)
Je třeba se zamyslet nad "inkulturací evangelia". Inkulturace se, dle mého mínění, týká i subkultur. Dobře o této tématice psal svatý Pavel v 1. listu Korintským 9,20-22: "Židům jsem byl židem, abych získal židy. Těm, kteří jsou pod zákonem, byl jsem pod zákonem, abych získal ty, kteří jsou pod zákonem – i když sám pod zákonem nejsem. Těm, kteří jsou bez zákona, byl jsem bez zákona, abych získal ty, kteří jsou bez zákona – i když před Bohem nejsem bez zákona, neboť mým zákonem je Kristus. Těm, kdo jsou slabí, stal jsem se slabým, abych získal slabé. Všem jsem se stal vším, abych získal aspoň některé."
Získám-li punkera pro Kristovo evangelium, neudělám z něj
pravděpodobně příslušníka vyšší střední třídy. Stejně svatý Pavel odmítal dělat z pohanů, obrácených ke Kristu, ortodoxní židy.
Zkuste se, milý bratře Ondro, mrknou na následující odkazy:
http://en.wikipedia.org/wiki/Christian_punk
http://en.wikipedia.org/wiki/Cornerstone_Festival
Re: Re: Punk a Ježíš
(Ondra G., 17. 8. 2012 22:31)
Napsal jste: "Získám-li punkera pro Kristovo evangelium, neudělám z něj
pravděpodobně příslušníka vyšší střední třídy. Stejně svatý Pavel odmítal dělat z pohanů, obrácených ke Kristu, ortodoxní židy."
Já teda nevím, mě se zdá, že z punkera se stejně stane příslušník střední třídy, možná vyšší, možná nižší, ať už s ním budeme dělat cokoli. Ale možná zaměňuju punkery a hippies.
Více později - snad.
Přeměna Ruska v "pravoslavný Írán"?
(David daggie Geisler, 17. 8. 2012 13:40)
Téměř polovina Rusů věří ve spravedlivý proces s Pussy Riot
(http://www.christnet.cz/magazin/zprava.asp?zprava=24180)
Proces s Pussy Riot podle ochránce lidských práv Lva Ponomarjova ukazuje sbližování církve a režimu s "nejkonzervativnějšími a nejméně vzdělanými vrstvami" společnosti. "Střetává se tu vzdělaná část veřejnosti, která jednoznačně odsuzuje proces, a obyvatelstvo, kterému vymývají mozky," řekl listu Kommersant aktivista, obávající se přeměny Ruska v "pravoslavný Írán".
Re: Přeměna Ruska v "pravoslavný Írán"?
(Jakub Dvořák, 17. 8. 2012 14:19)Stejné postřehy viz: http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/rusko-a-okoli/soud-uznal-pussy-riot-vinnymi-z-vytrznictvi-a-nabozenske-nenavisti_243273.html#social-bookmarking
Re: Re: Přeměna Ruska v "pravoslavný Írán"?
(David daggie Geisler, 17. 8. 2012 14:38)
Pokud se ty holky dopustily výtržnictví a zneuctění náboženských citů spoluobčanů, tak by se to dalo (při troše dobré vůle) řešit třeba pokutou + 400 hodinami veřejně prospěšných prací - např. při úklidu pravoslavných kostelů v Moskvě. Hudebnice sice odmítly přiznat vinu, ale věřícím se omluvily. Nicméně ruská "nezávislá soudní moc" konstatovala, že "...Členky skupiny Pussy Riot uzavřely za nezjištěných okolností zločinnou úmluvu s cílem dopustit se hrubého porušení veřejného pořádku, vyjadřujícího zjevnou neúctu ke společnosti..." Jasně, jsou to dvacetileté pankerky, které se nechaly fotit před 4 lety na nějaké akci, jak souloží v moskevském muzeu a dělají i jiné blbosti. Uznávám, že mají fakt na svůj věk přihlouplé nápady. Ale náboženská nenávist? To asi ne. Nemají rádi bývalého důstojníka KGB Putina - toť vše. A nemají svůj názor jak vyjádřit. Teď o nich ale ví celý svět. A díky hlouposti představitelů ruského státu a ruské pravoslavné církve si o této kauze povídá celý svět - a nejen ten internetový...
http://www.amnesty.cz/a383/clenky-pussy-riot-musi-byt-
propusteny/
Re: ?
(Ondra G., 15. 8. 2012 23:12)
Mně se na tom líbí motiv "Bůh je s námi" - byť tady transformováno jako "Maria je s námi". Samozřejmě, jsou tam sprostá slova; jemnějším povahám bych tedy doporučil s podobným obsahem Legendu z dýmu bramborové natě (Bureš). Je strašná škoda, když lidé uvěří, že Bůh je součástí kostela.
Ostražitost před "duchovním terorismem"
(David daggie, 22. 8. 2012 13:04)