Jdi na obsah Jdi na menu

Je příliš draho: Bůh vystoupil z církve

21. 5. 2013

 

Jak bylo dnes oznámeno, Všemohoucí Bůh k 1. květnu oficiálně vystoupil z církve. Jako důvod označil německou církevní daň a to, že se již po staletí nedostatečně identifikuje s křesťanskou vírou.

„Ano, to souhlasí, předcházejícího měsíce jsme obdrželi oficiální oznámení našeho milého Boha, který k 1. květnu 2013 z církve vystoupil“, sdělil jeden spolupracovník finančního úřadu v hessenském Wetzlaru, kde je Všemohoucí oficiálně přihlášen už asi 70 let a kam doručuje svá pravidelná daňová přiznání.

Předtím napsal dlouhý dopis obci, v němž uvedl důvody pro své vystoupení z církve.

Jak se v něm uvádí, nechce Bůh každý měsíc odvádět ve prospěch církve devítiprocentní daň ze svých příjmů. Doslova čteme: „Proč musím finančně přispívat instituci, jejíž postoje už po staletí nesdílím?“

Právě v dnešní době potřebuje každý cent, aby přežil. Církevní daň, která po výstupu, odpadne, přinese odpovídající zvýšení příjmů, o něž by nechtěl jednoduše přijít, jak Bůh dále uvádí.

Zdůraznil však, že se nechce pro budoucno od církve zcela odvracet. „Nechápejte mě špatně,“ píše na závěr dopisu, „stále věřím v sebe a na své velkolepé stvoření. Ale nechci, abych za to musel platit.“

Zpráva německého internetového deníku Eine Zeitung z 21.5.2013

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Hans - Tak zlé to není

1. 6. 2013 9:08

EKD udává, že průměrný hrubý plat luterského faráře je asi 50 tisíc euro ročně, tedy 4200 euro hrubého měsíčně. Myslím, že to odpovídá náročnosti práce faráře a jeho vzdělání. Zde by si ČCE měla vzít příklad. Celková vybraná církevní dań navíc v SRN moc neklesá, dokonce někdy i stoupá. Teologickou reflexi nechávám stranou, v Německu mají desetitisíce evangelických teologů.

Ondra G. - Je správné ptát se po církevní dani?

21. 5. 2013 20:50

Mt 17, 24 - 27: Pán Ježíš daň platil (pravda až po upomínce), ne proto, že by musel, ale "abychom je (výběrčí daní) nepohoršili."

Je to proto, že jako Orientálec byl pragmatičtější než Evropané a že mu na principu tolik nezáleželo? (Na jiných principech si ale trval až na kříž.)

Proč neřešil Jidášovy krádeže a ještě na po poslední večeři ho pustil samotného do města s kasou?

Možná to je obecnější, základnější problém. Pokud si v církvi příliš vážíme peněz a příliš je řešíme, odkláníme se od toho, co Kristus žádá. Nebo jde o německou náturu, kde úřad (zejména finanční) ční vysoko i nad samotným Bohem?

Ve věci církevního majetku se mi docela líbí názory současného papeže.

Jiří Hoblík - Re: Je správné ptát se po církevní dani?

21. 5. 2013 22:29

Na té Ježíšově bezstarostnosti v otázkách financí něco pořád je, jen se kdekdo zdráhá s tím souznět. Netrapte se cizími starostmi! To je něco hodně jiného než odmítání břemen druhých.

V církvevních organizacích panuje často úzkost z toho, že svou dosavadní všelijakou existenci finančně neutáhnou a zároveň si nedokážou lidé představit něco jiného než to, co je. Někdo to nazývá "starostí o dědictví otců", ale živá víra přeci nepatří do muzea.

Ondra G. - Dědictví otců

22. 5. 2013 18:10

I při ryze muzejnickém přístupu se nám to dědictví otců rozpadá pod rukama. Opravit církev (denominaci) se jeví jako nemožné - a možná už to samo je muzejnictví. Novotaření mi nepřipadne o nic životnější. V teologii moc východisko nevidím, možná proto, že sám teolog nejsem a nevidím nikde moc ochotu nějakou teologii vstřebávat, naslouchat jí. Ještě může zbývat svědecký způsob života.