Jdi na obsah Jdi na menu

K čemu je víra?

Příspěvky

Modlitba nešťastných manželů (Štěpán Leška 1884)

10. 4. 2011

…  Modernizovaná verze, psal jsem se s ní vlastně proto, aby se s ní třeba někdo pomodlil …

 
Celý příspěvek
| Rubrika: K čemu je víra? | 0 Komentářů:

Co s tou misií?

11. 1. 2011

Právě otázka misijních aktivit je dnes šíleně zapletena do všech ochranářských ideálů. Ty jsou ovšem pochopitelné a oprávněné. Náboženství bylo a je zneužíváno k ovládání lidí. Přitom nejde o ukazatel kvality, k manipulaci lze použít i tu nejlepší víru. V extrémním případě však vypadá ideální demokratická, svobodná společnost jako nějaká soustava vězeňských kobek, do nichž jsou lidé tříděni podle svého přesvědčení, a izolováni tak, aby se nemohli vzájemně kontaminovat. Nemá snad i mladý člověk právo na informace o náboženství?

 
Celý příspěvek
| Rubrika: K čemu je víra? | 0 Komentářů:

Vánoční přání a úvaha

18. 12. 2010

 
Celý příspěvek
| Rubrika: K čemu je víra? | 1 Komentářů:

Advent 2010

5. 12. 2010

Vstoupili jsme do adventního času, času, kdy si my křesťané připomínáme, že náš „Pán přichází“, že svého Boha čekáme. Ne však naslepo – jednou již přišel a ukázal se v těle, jako má člověk. To si připomeneme o Vánocích, jimž předchází Štědrý den. Ten je časem mravokárců, brojících proti konzumnímu zaujetí dárky, které jsme si zvykli při této příležitosti dávat. „Vánoce nejsou přece jen dárky…“

 
Celý příspěvek
| Rubrika: K čemu je víra? | 0 Komentářů:

Jak k nám přišlo AIDS

1. 12. 2010

 

Ovlivnilo AIDS morálku?

O fenomenologii nemoci a jejího kvazietického zneužívání

 

motto:

4 Láska je trpělivá, laskavá, nezávidí, láska se nevychloubá a není domýšlivá.
5 Láska nejedná nečestně, nehledá svůj prospěch, nedá se vydráždit, nepočítá křivdy.
6 Nemá radost ze špatnosti, ale vždycky se raduje z pravdy.“

 4 η αγαπη μακροθυμει χρηστευεται η αγαπη ου ζηλοι [η αγαπη] ου περπερευεται ου φυσιουται
5 ουκ ασχημονει ου ζητει τα εαυτης ου παροξυνεται ου λογιζεται το κακον
6 ου χαιρει επι τη αδικια συγχαιρει δε τη αληθεια“

(1Kor 13,4-6)

 
Celý příspěvek
| Rubrika: K čemu je víra? | 2 Komentářů:

Náboženské rozpory v souladu

26. 11. 2010

V momentě, kdy se náboženství setkává s lidskou psychikou, stává se dynamickým. Není jen suchou odvozeninou svých předpokladů, ale je plastickou hmotou, která přestože stojí na prastarých a neměnných pilířích v podobě písem, tradic a norem, může být člověkem utvářena do různých podob. Schopnost pojmout náboženské rozpory a uvádět je do souladu je něčím, co této pomyslné hmotě (náboženství) slouží ke zvyšování její tvárnosti.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: K čemu je víra? | 0 Komentářů:

Farářské krédo velmi stručně a jasně

25. 11. 2010

 
Celý příspěvek
| Rubrika: K čemu je víra?

Janinka na ulici

18. 11. 2010

Nebo vy v svobodu povoláni jste, bratří, toliko abyste pod zámyslem té svobody nepovolovali tělu, ale skrze lásku posluhujte sobě vespolek.

(Ga 5,13)

Pokud jde však o soucit s obětmi dopravních nehod, začínám sám mírně Janinkovatět.

 
Celý příspěvek
| Rubrika: K čemu je víra? | 0 Komentářů:

Cesta z hebrejštiny za češtinou

4. 10. 2010

Zkusme však s bratrem Molnárem vymyslet další termíny, jimiž by bylo možné pozici profi theologů nebo profi laiků odlišit od téhož, jen bez toho „profi“ s tím, že tu nejde o odlišování, ale o hledání podstaty a udržíme se na poli češtiny. Pokud chtěl ostatně Tomáš Molnár zkusit termín „rozhodnutí“, musel už v té chvíli na rozlišení laika × klerika rezignovat, protože kdo z nich je ten nerozhodnutý?

 
Celý příspěvek
| Rubrika: K čemu je víra? | 0 Komentářů:

… prostě křesťan

1. 10. 2010

Čím může člověk potvrdit, ne druhým, ale sobě, že je „opravdový křesťan“?

 
Celý příspěvek
| Rubrika: K čemu je víra? | 8 Komentářů: